Diéta típusok

diéta típusok

Egyszerre ígérnek finom ízeket és egészséget: a legkülönfélébb diéták hódítanak, a vércsoportdiétától a Kréta-diétán át a fehérjék és szénhidrátok szétválasztásával dolgozó étrendig. De vajon melyik az igazi? Mit mondanak a szakértők?

Diéta (étrend) – Wikipédia

Vannak, akik úgy vélik, elegendő, ha csupán fényt és levegőt fogyasztunk ők a Jasmuheen-féle fényevők. Ez természetesen butaság.

fogyás egyetértés kb szappan karcsúsító

Arról soha nem volt vita, hogy az embernek ennie kell. De mit? Ezt nem könnyű eldönteni, nem csoda, hogy sok vitát is kavar. Az utóbbi időben ezek a viták érdekes fordulatot vettek. A fő téma már nem annyira a friss ételek, a vitaminok, hanem inkább a tápanyagok helyes adagolása, azaz a fehérje, zsír és szénhidrát megfelelő aránya.

Ezek is érdekelhetnek

Érdekes módon mostanában a szénhidrátok ülnek a vádlottak padján. Méghozzá nem az ipari cukor, hanem a teljes őrlésű gabonából származó anyag is. Az álláspont az, hogy aki le akar fogyni, annak csökkentenie kell a szénhidrátfogyasztását. De a szégyenpadon jut hely másnak is, például a fehérjéknek.

Arra is vannak bizonyítékok ugyanis, hogy az állati eredetű fehérjék eltömítik a hajszálereket, és olyan súlyos betegségekhez vezetnek, mint a szívinfarktus, a szélütés vagy a cukorbaj.

Együnk egészségesen, legyünk egészségesek!

A zsírok pedig végképp rossz hírnévnek örvendenek. A közember ugyan eszik zsírosat, de rossz lelkiismerettel, és szívesebben nyúl a light termékek után. Ennek ellenére hízik, akkor most mi a teendő? Az egészségmegőrző diéták története egy sor receptet kínál.

Tartalomjegyzék

Vegyük például az eszkimókat, akik hihetetlen mennyiségű halat és ezzel egészséges omega-3 zsírsavat fogyasztottak, alig fordult elő náluk szívinfarktus, viszont ritkán éltek tovább 50 évnél. Vagy nézzük a krétaiakat, akik a sok olívaolaj, sajt, hal, zöldség, fokhagyma, fűszer jóvoltából hosszú és jó minőségű életet mondhatnak magukénak.

Az eszkimók nem kaptak szívbetegséget, amíg hagyományosan halat ettek Vagy mit szólnánk a világ tetejéről érkező diétához? A hunzák, ez a Himalájában élő kis törzs, spártai életmódot folytat, sárgabarack - magot esznek egyfajta különleges kenyérrel, és hozzá gleccservizet isznak.

hogyan lehet eltávolítani a zsírfoltokat a fáról fogyás yasmin után

Ezen a koszton élve már jóval a civilizáció megérkezése előtt csodálatos építményeket hoztak létre, és sokáig éltek.

Nincs új diéta A megdöbbentően újnak titulált diéta általában csak egy régi módszer leporolása.

A legnépszerűbb diéta típusok és fajták összehasonlítása

Ezt figyelhetjük meg a manapság egyre népszerűbb bibliai orientáltságú diétáknál, mint amilyen a "teremtő koszt" vagy a hallelujadiéta Jézus-diéta. De az eredeti módszerek, mint amilyen például a vércsoportdiéta is messze visszanyúlik fajunk fejlődéstörténetébe: a vércsoportnak megfelelően meghatározott élelmiszerek kell hogy jót tegyenek nekünk, mert állítólag azok illenek hozzánk.

Vagy diéta típusok akarjuk hagyni a kenyeret a vaj alól? Erre biztatott már negyven évvel ezelőtt dr. Wolfgang Lutz az Élet kenyér nélkül című, azóta klasszikussá vált könyvében.

Anyagcseretípusok táplálkozási elvei

Emellett azonban létezik kenyérdiéta is, amelyet Erich Menden professzor fejlesztett ki. Ez olyan redukciós diéta, amely a férfiaknaka nőknek kalóriát engedélyez naponta, és teljes kiőrlésű gabonából készült kenyeret ad négy vagy öt étkezésre elosztva, mindig valamilyen feltéttel. A kenyér mellett friss diéta típusok főzött kása és nyers gyümölcs szerepel még az étlapon. Ezeknek a diétáknak nem annyira a fogyás a céljuk, mint inkább az egészséges étkezés: a gyógyulás vagy az egészség megóvása.

inni whiskyt és lefogyni ideális fogyókúra

Ez persze általában a karcsúsodást is maga után vonja. Ám a lényeg nem az, hogy megszállottan bámuljuk a mérleget, hanem hogy megújítsuk életenergiáinkat. Méghozzá optimális regenerációval, és mindazoknak a kellemetlen dolgoknak az elkerülésével, amelyek a civilizációs életforma velejárói.

A legismertebb diéta típusok és föbb szabályaik

Alacsony kalóriatartalmú diéta: a szénhidrátgyilkos A legmenőbb diéta az Diéta típusok Államokból ered, és a lényege a szénhidrátok alacsony szinten tartása. Ez megint csak nem újdonság, a módszert harminc évvel ezelőtt hozta divatba kitalálója, Robert Coleman Atkins Az Atkins-diéta jelszava: lefogyni anélkül, hogy éheznénk.

Ennek megfelelően kerülni kell a szénhidrátban gazdag kenyeret, müzlit, rizst, tésztát, krumplit. Visszafogott mennyiség jár zöldségből és gyümölcsből. Annyit lehet viszont enni, amennyit csak akarunk húsból, kolbászfélékből, szalonnából, halból, sajtból és tojásból.

A szokott koszt, még az is, amelyet a hivatalos táplálkozástudományi szakemberek javasolnak, elég sok szénhidrátot tartalmaz, naponta több mennyi zsírvesztés 3 hét alatt grammot fogyasztunk belőlük diéta típusok, keményítő vagy rost formájában.

Az alacsony szénhidráttartalmú diéta viszont legföljebb napi grammot engedélyez ebből a kedvelt energiaszolgáltató tápanyagból.

A legismertebb diéta típusok és föbb szabályaik Számos diéta terjedt el napjainkban, melyek közül a legismertebbeket foglaljuk csokorba: Az Atkins diéta alkalmazásakor a cukor, kenyér, rizs, burgonya, és tésztafélék mellőzése mellett gyakorlatilag bármennyi magas fehérjetartalmú ételt fogyaszthatunk, a szénhidrát megvonásával a szervezet pedig a szervezetben lerakódott zsírt égeti el. Szakértői vélemények szerint az Atkins diéta jelentős kockázatokat rejt.

Ez nagyjából hat kenyéregységnek felel meg ez körülbelül g vegyes lisztből készült kenyér. A feltételezések szerint ugyanis a szénhidrátok kerülésével lehet megúszni a túlsúlyt és számtalan krónikus betegséget.

Fogyókúra típusok és csoportosításuk 1. Az ilyen diéta a koleszterinszintet emeli, ezért érelmeszesedésre hajlamosít. A tejszínhab és az eper az első olvasásra igen jónak hangzik.

A szénhidrátok kerülése nem jelenti feltétlenül az ész nélküli hús- és zsírfogyasztást, ezt bizonyítja például a dr. Johanna Budwig által kidolgozott, szigorúan vegetáriánus rákellenes diéta. Az diéta típusok Déli part-diéta South- Beach-Diet dr. Arthur Agatston találmánya, kerüli a rossz zsírokat és a kedvezőtlen szénhidrátokat, és a tápanyagok kiegyensúlyozásával dolgozik.

Az alacsony szénhidráttartalmú diéták listáját gyarapítja még a Sears-féle táplálkozás kevés szénhidrát, értékes zsírok, sok fehérje vagy a Cooley-diéta kevés szénhidrát, kevés zsír, diéta típusok fehérje. A Scarsdale-diéta is zsírégetés időzónája szénhidrátot és zsírt tartalmaz, ezzel szemben viszonylag sok fehérjét, valamint zöldséget, gyümölcsöt és teljes őrlésű lisztből készült kenyeret.

Mi az a glikémiás index? A glikémiás index GI, GLYX arra a kérdésre ad választ, milyen erősen emelik az egyes élelmiszerek - elsősorban a szénhidrátok - a vércukorszintet. A magas GI-érték felfelé viszi, az alacsony egyenletes, azaz egészséges szintet eredményez. Ha a vér cukorszintje túl gyorsan emelkedik, akkor ez oda vezet, hogy a hasnyálmirigy megnövekedett mennyiségű inzulint választ ki, hogy csökkentse a vércukorszintet.

Az erekben ugyanis csak rövid időt tölthet a cukor. Az ezáltal előálló krónikusan megnövekedett inzulinkiválasztás megakadályozza a zsírlebontást, és ezzel elhízáshoz vezet. Ha azonban alacsony glikémiás indexű élelmiszert fogyasztunk, akkor nem ez diéta típusok a helyzet.

A szénhidrátok azonban, így az üzenet, nemcsak hizlalnak, hanem súlyos betegséget is előidéznek. Gyorsan kialakul az inzulinrezisztencia, diéta típusok a felnőttkori diabétesz előállapota.

Testalkati típusok

Ehhez további szövődmények például a szívet és az ereket érintőek csatlakoznak. Ebből a szempontból nézve valóban megvan annak a jelentősége, menynyi szénhidrátot fogyasztunk. A glikémiás index abszolút mérőszáma a vércukor emelkedésének időtartama és abszolút értéke, ahogyan a különböző élelmiszerekből származó, meghatározott mennyiségű szénhidrát elfogyasztása után mérhető.

Ennek során a viszonyítás alapját a szőlőcukor glukóz jelenti, amely száz százalékban a vérbe jut. A szőlőcukor glikémiás indexe tehát Összehasonlításképpen: a sült krumpli GI-je 75, azaz a benne lévő szénhidrátnak csak a háromnegyede jut a vérbe. Az alacsony szénhidráttartalmú diétánál mellőzni kell a kenyérből, tésztafélékből és krumpliból származó szénhidrátokat Általánosságban elmondható, hogy a 70 fölötti GI-érték kedvezőtlen.

Milyen táplálkozási szabályokat kövessenek a különböző testalkati típusok?

Ezzel szemben optimális az 50 és az az alatti érték.

Lehet, hogy érdekel