Egyszerű módon lehet lefogyni egészségesen

Keress receptre vagy hozzávalóra

Egészséges, gyors fogyókúra nem létezik, ezt csináld helyette Fogyókúra helyett ezt csináld, ha az egészséges és tartós fogyás a célod I. A gyors fogyókúra hamis ígérete Mielőtt belevágnál egy, a legjobbnak kikiáltott gyors fogyókúrába nem keverendő a diétával!

A cikk végére egyszerű módon lehet lefogyni egészségesen fogod érteni, hogy miért követsz el hatalmas hibát, ha vakon elhiszed, hogy a fogyókúrával: — gyorsan, mellékhatások nélkül leadhatsz kg-ot, — az elért álom-súlyt megtarthatod, — éhezés nélkül, egészségesen fogyhatsz.

Elhiszem, hogy a retusált előtte-utána képek könnyen meggyőznek, de a tapasztalat azt mutatja, hogy az esetek nagy többségében a fogyókúrával NEM lehet tartós és egészséges fogyást elérni. Sőt, a fogyókúra után valószínűleg még nagyobb is lehet a súlyod, mint előtte, melyet bizonyára Te sem szeretnél.

Nem megy a fogyás? Ez a 10 dolog gátolja a súlyvesztést Ezek a tippek átlendíthetnek a nehéz pillanatokon - a kilók le fognak olvadni, csak ki kell tartani! Sokszor a legegyszerűbb dolgokra nem gondolunk, egy fogyókúra, súlycsökkentő kúra kapcsán.

Éppen ezért szánj néhány percet a cikk elolvasására, hogy megkíméld magadat a garantálható kudarctól, valamint megismerd a helyes módját az eredményes és tartós fogyásnak. Mit jelent a fogyókúra?

Nem megy a fogyás? Ez a 10 dolog gátolja a súlyvesztést

A fogyókúra, ahogy a nevében is benne van, egy ideiglenes, kúraszerű nem életvitelszerű tevékenység. A kúra meghatározott időtartama alatt drasztikusan csökkentjük a bevitt kalória mennyiségét, vagyis hirtelen sokkal kevesebbet eszünk, mint azelőtt. Példa: eddig napi Kcal-t vittél be táplálék formájában, holnaptól viszont megvonod magadtól az ételt és csak kcal-t fogsz bevinni. Olyan, mintha egyik napról a másikra szinte a felére csökkentenéd az alvásod vagy a vízfogyasztásod mennyiségét, csak itt most az ételről van szó.

férje megkért hogy fogyjak

Fogyás szempontjából ez vonzónak tűnhet, valójában viszont egy gyors fogyókúra amellett, hogy nem ad tartós eredményt utána visszahízolnagyon egészségtelen is lehet.

Csak képzeld el egy átlagos napi étkezésedet, majd hasonlítsd össze az alábbi, az internet egy népszerű, nőknek szóló honlapjáról vett fogyókúrás étrend egy napjával: Reggeli: feketekávé cukor nélkül, 1 zsemle Ebéd: 1 nagy szelet sovány hús grillezve, zöldsaláta Vacsora: gépsonka nagyobb mennyiségben, hozzá torma vagy mustár A hét többi napja is hasonló, nem szükséges leírni.

A kúra azt ígéri, hogy 2 hét alatt kg-ot is lefogyhatsz az alábbi étrenddel. Szerinted mennyire egészséges és tartható a fenti étrend?

Gyors Fogyókúra helyett ezt csináld, ha Fogyni akarsz - ZsaniFit

Elárulom, semennyire! Kezdjük a káros hatásokkal, utána pedig lássuk, hogy miért lesz rajtad még több zsír a kúrák után, miért követsz el hibát, ha fogyókúrákkal akarod megoldani a súlyproblémáidat. A fogyókúra negatív hatásai Egy kúra elején könnyen leadhatsz pár kilót, mivel éhezteted magad, de ez a pár kg többnyire vízből és izomból, nem pedig zsírból áll.

Erről, és hogy ez miért fontos mindjárt beszélek, előtte azonban nézzük meg a fogyókúrák néhány főbb, kedvezőtlen hatását. Negatív hatások: — hiányállapotok alakulnak ki, melyek betegséget is okozhatnak, — állandóan éhes vagy, sóvárogsz az étel után, — lelassul az anyagcseréd, nehezebben fogysz, — csökken az energiaszinted, könnyen elfáradsz, — az izmaid elvesznek, formátlan leszel, — ideges, fáradt és stresszes leszel, -lassul a gondolkodásod.

Nem megy a fogyás? Ez a 10 dolog gátolja a súlyvesztést - EgészségKalauz

Természetesen mindez a drasztikus tápanyagmegvonásra igaz, de könnyen belátható, hogy egy gyors fogyókúra, vagy bármilyen legjobb fogyókúrának hirdetett módszer, akár komoly egészségkárosító hatásokat is okozhat. Emellett azt is tudnod kell, hogy ha fogyókúrával alig viszel be kalóriát, akkor a tested átkapcsol zsírraktározó üzemmódba, mivel azt tapasztalja, hogy mostantól nem kap ételt, ezért még jobban raktároznia madcow 5x5 zsírégetés. Mindemellett a legtöbb, különösen a nem szakember által összeállított fogyókúra egyszerűen fenntarthatatlan a szervezet és az elme számára.

5 2 súlycsökkenés

Túl hirtelen vannak megvonva a kalóriák, túl hirtelen, jelentős mértékben vannak megvonva a makrotápanyagok fehérje, szénhidrát, zsír és a mikrotápanyagok vitaminok, ásványi anyagok, nyomelemek. A folyamatos éhezés miatt sóvárogva várod, hogy mikor lesz vége a kúrának, mikor térhetsz vissza a régi életmódodhoz és táplálkozásodhoz.

Hogyan lehet egészséges és könnyű fogyni

És ez a legnagyobb hátránya a csoda fogyókúráknak: Ha csak kampányszerűen kúraszerűen csinálsz valamit x ideig, majd az x idő letelte után visszatérsz a kúra előtti táplálkozásodra, amivel ugye meghíztál, akkor a kúra befejezése után még jobban el fogsz hízni, hiszen visszatérsz a rossz táplálkozáshoz, amivel meghíztál.

Ezt hívják Jojó-effektusnak, mely kifejezést Dr. Kelly D. Brownell, a Yale egyetem professzora alkotta meg.

elveszíti a hasi zsírt 65 év felett

A lényeg, hogy először lefogysz valamennyit a fogyókúrával, majd utána visszahízod ugyanazt, plusz még jó pár kilót és ez ismétlődik folyamatosan, miközben egyre több lesz rajtad a zsír. Leegyszerűsítve ez két fő ok miatt történik: Egyrészt ha a fogyókúra során drasztikusan csökkented a kalóriabevitelt, akkor egy idő után a szervezet túlélő üzemmódba kapcsol.

Mivel nem kap elég táplálékot, éhezik, ezért lelassítja az anyagcserét és elkezdi raktározni a zsírt. Másrészt hiába mutat kevesebbet a mérleg, azt egy fogyókúrával zsír helyett főleg izomból fogod leadni, ami nagyon nem jó! Ennek oka, hogy a szervezet az izomból nyeri a leggyorsabban az energiát, ezért a kalóriamegvonásnál ehhez fog először nyúlni, nem pedig a zsírhoz.

Ez elég szívás.

Leggyorsabban mennyi idő alatt lehet tíz, tizenöt kilót.

Tehát fogyókúra első időszaka azért tűnhet a mérleg szerint sikeresnek, mert izmot és vizet veszítünk, ami néhány kg mínuszt jelent, de ez nem egyenlő a zsírcsökkenéssel. De a legnagyobb probléma, hogy: az izomvesztés miatt csökken az alapanyagcseréd, vagyis a szervezetednek kevesebb kalóriára lesz szüksége, mint a kúra előtt.

a legtöbb testzsírvesztés egy hónap alatt

Ennek pedig azért van jelentősége, mert amikor visszatérsz a régi táplálkozásodhoz a fogyókúra után, akkor ismét több kalória kerül be a szervezetedbe, mint amire szükség tae bo vélemények fogyás, ez pedig rögtön megy is a zsírraktárakba.

A végeredmény az lesz, hogy visszahízzuk a leadott kilókat, csak most már még kövérebbnek fogunk tűnni, mint eddig, mert százalékos arányban több lesz rajtunk a zsír, mint mielőtt belevágtunk a fogyókúrázásba.

  1. Hogy így gyorsan fogysz
  2. Törpe hörcsög fogyni
  3. Hogyan lehet hatékonyan fogyni edzés nélkül?
  4. Hogyan lehet gyorsan lefogyni 5 módon. Hogyan lehet gyorsan lefogyni 5 kg-ot otthon egy hét alatt
  5. Hogyan lehet egészséges és könnyű fogyni - Fogyni 50
  6. A pozitív oldal az.

Érted már, hogy mi a probléma a fogyókúrával? Amellett, hogy éhezel, izmot veszítesz, stresszelsz, fáradékony, ideges, stb.

  • Hogyan lehet fogyni egészséges módon Hogyan működik a fogyás?
  • Endokrinológus fogyás nj

Emiatt feszült és nyugtalan leszel mert nem sikerült fogyniés újra belevágsz egy másik kúrába, mely után még több lesz rajtad a zsír. Fogyókúra helyett Életmódváltás A fentiek alapján már körvonalazódik, hogy mi a probléma a gyors fogyókúrákkal, miért nem ideális megoldás, ha úgy szeretnél egészségesen fogyni, hogy utána meg is tartod az elért súlyt.

Ráadásul nem csak a táplálkozás, de az edzés és egyéb tényezők is jelentősen befolyásolják, hogy mennyi zsír van rajtunk. Nem elég csak keveset enni, ha közben nem mozgunk, dohányzunk, alig alszunk és stresszelünk.

Következésképp az egyetlen egészséges és tartós megoldás a fogyáshoz az életmóváltás.

5 kajaszabály, ha egyszerűen szeretnél fogyni! | selye.hu

Az életmódváltást számos módon meg lehet fogalmazni, én az alábbiakat szoktam mondani: Az életmódváltás egy olyan folyamat, amikor először tudatosítjuk magunkban, hogy milyen negatív, a változásunkat hátráltató szokásaink, cselekedeteink, gondolataink vannak.

Ezt követően ezen negatív cselekedeteinket, szokásainkat, gondolataink vagy megszüntetjük, vagy apró lépésekben úgy változatunk rajtuk, hogy azok támogassák az egészséggel, fogyással kapcsolatos céljainkat.

Alkotói válság? Miért nincs új videó?

Lényegében az életmódod azon területein változtatsz, — tehát életmódot váltasz- melyek hátráltatnak a fogyás, alakformálás elérésében.

Ez magába foglalja mind a testmozgással, egyszerű módon lehet lefogyni egészségesen pedig a táplálkozással és az egyéb életmóddal kapcsolatos területeket.

Egészséges súlycsökkentési cél 6 hétig

Nézzünk néhány példát az életmódváltásra az emített területeken, hogy megértsd mire gondolok. Testmozgás példa: Ha eddig egyáltalán nem, vagy csak nagyon kevés testmozgást végeztél, akkor itt az ideje, hogy rendszeresen elkezdj mozogni.

Ez legyen minimum heti perc mérsékelten intenzív mozgás, tehát nem kell sem maratonokat futnod, sem kg-al guggolásokat végezned az edzőteremben. A rendszeres testmozgásnak köszönhetően nőni fog az izomtömeged, ezáltal nő az alapanyagcseréd is, vagyis több kalóriát fogsz égetni. Táplálkozás példa: Ha eddig kihagytad a reggelit vagy egy zsemlével oldottad meg, mert így próbáltál fogyni, akkor ideje rászokni a reggelire.

Hogyan lehet gyorsan lefogyni hatalmasat,

Reggel a szervezet tápanyaghiányban szenved, muszáj táplálni. Ha nem adod meg neki a szükséges tápanyagokat, akkor hiányban fog szenvedni, mely miatt elkezdi raktározni a zsírt, az izmok leépülnek, stb.

A részleteket fentebb már leírtam. Egyéb életmódbéli példa: Ha naponta csak órát alszol, akkor valahogy meg kell oldani, hogy legalább órát tudj aludni.

ALAKÍTSD ÁT A TESTED OTTHONI EDZÉSSEL, HOGY ELÉRD AZ ÁLOMALAKOD

Az egyszerű módon lehet lefogyni egészségesen mennyisége és minősége hatással van a leptin hormonra, mely az étvágyat szabályozza és jelzi a teltségérzetet az agynak. Ha nem pihened ki magad, akkor a leptin hormon szintje felborul, ezért másnap éhesebb, vagy éppen étvágytalanabb leszel, mely csak hátráltat a fogyásban. Ez cak néhány példa volt, természetesen mindhárom területen belül több tucat tényezőt lehetne vizsgálni. A cél, hogy a saját életedben felismerd azon testmozgással, táplálkozással, életmóddal kapcsolatos tényezőket, melyek hátráltatnak a fogyásban, és megváltoztasd őket.

Természetesen ez nem megy egyik napról a másikra, és nem is az a cél, hogy azonnal, drasztikusan változtass. Lényegében akkor ugyanoda jutnál, mint előtte a fogyókúrával.

Lehet, hogy érdekel