Flexitarian diéta mintaétrend

ALAPVETŐ úTMUTATó A FLEXITARIAN DIETHOZ - AZ EGÉSZSÉG -

A flexibilis étrend olyan étkezési stílus, amely ösztönzi leginkább növényi alapú ételeket, miközben mérsékelten hagyja a húst és más állati termékeket. Rugalmasabb, mint a teljesen vegetáriánus vagy vegán étrend. Ha még több növényi ételt szeretne hozzáadni az étrendjéhez, de nem akarja teljes egészében kivágni a húst, akkor a flexitariátus az Ön számára.

Ez a cikk áttekintést nyújt a flexibilis étrendről, annak előnyeiről, az étkezési ételekről és az egyhetes étkezési tervről.

Flexitáriánus étrend - ez lesz a jövő legjobb diétája? | Nosalty

Mi a flexibilis étrend? A flexibilis diétát Dawn Jackson Blatner dietetikus hozta létre, hogy segítse az embereket a vegetáriánus étkezés előnyeinek kiaknázásában, miközben továbbra is mérsékelten élvezze az állati termékeket.

flexitarian diéta mintaétrend

Éppen ezért az étrend neve a rugalmas és a vegetáriánus szavak kombinációja. A vegetáriánusok kiküszöbölik a húst és néha más állati ételeket, míg a vegánok teljesen korlátozzák a húsot, halat, tojást, tejterméket és minden állati eredetű élelmiszer-készítményt. Mivel a flexitaristák állati eredetű termékeket esznek, nem tekintjük vegetáriánusnak vagy vegánnak. A flexibilis étrendnek nincs egyértelmű szabálya, illetve az ajánlott kalória- és makroelemek száma. Valójában ez inkább életmód, mint étrend.

Alapvető útmutató a Flexitarian Diethoz

A következő elveken alapul: Főzzen gyümölcsöt, zöldséget, hüvelyeseket és teljes kiőrlésű gabonát. Összpontosítson az állatok helyett a növényekből származó fehérjékre. Legyen rugalmas, és időről időre vegye be a hús- és állati eredetű termékeket. Egyél a legkevésbé feldolgozott, legtermészetesebb formában.

flexitarian diéta mintaétrend

Korlátozza a hozzáadott cukrot és édességeket. Rugalmas jellege miatt, és arra összpontosít, hogy mit kell belefoglalni, nem pedig korlátozni, a Flexitarian Diet kedvelt választás azok számára, akik egészségesebb táplálkozást keresnek. A hajlékony étrend alkotója, Dawn Jackson Blatner elmagyarázza, hogyan lehet elkezdeni a flexitárius étkezést azáltal, hogy könyvébe hetente bizonyos mennyiségű húst beépít.

A Flexitarian diéta elnevezése a rugalmas - angolul: flexible - és a vegetáriánus szavak házasításából származik. Az étrend megalkotója, Dawn Jackson Blatner dietetikus célja nem csupán a karcsú alak elérése volt, hanem az egészség megőrzése is. A diéta követői közé tartozik többek között Gwyneth Paltrow Oscar-díjas színésznő is. Az étrend segítségével néhány hónap alatt, akár 20 kiló feleslegtől is megszabadulhatsz. Flexitarian diéta A diéta alapvetően vegetáriánus alapokon nyugszik, de nem írja elő, hogy teljesen kizárd a húsfogyasztást az életedből.

A rugalmas ajánlások elindításához azonban nem szükséges, hogy kövesse sajátos ajánlásait. Néhány étrendben részt vevő ember több állati terméket fogyaszthat, mint mások.

Összességében a cél táplálóbb növényi flexitarian diéta mintaétrend és kevesebb hús fogyasztása. Nincsenek konkrét szabályok vagy javaslatok, így vonzóvá válik azoknak az embereknek, akik állati termékeket szeretnének csökkenteni. Lehetséges egészségügyi előnyök A flexitariánus étkezés számos egészségügyi előnnyel járhat 1. Flexitarian diéta mintaétrend azonban ennek az étrendnek nincs egyértelmű meghatározása, nehéz felmérni, hogy a többi növényi étrend táplált táplálkozásainak kutatott előnyei hogyan és hogyan alkalmazandók a Flexitarian diétára.

A Flexitarian Táplálkozás: A részletes Kezdők útmutató

Ennek ellenére a vegán és a vegetáriánus étrend kutatása továbbra is hasznos annak kiemelésében, hogy a félig vegetáriánus étrend hogyan javíthatja az egészséget. Fontosnak tűnik, hogy főként gyümölcsöt, zöldséget, hüvelyeseket, teljes kiőrlésű gabonát és más minimálisan feldolgozott egész élelmet ejtsünk annak érdekében, hogy kihasználhassuk a növényi eredetű étkezés egészségügyi előnyeit.

A húsfogyasztás csökkentése, miközben tovább folytatják a finomított ételeket, sok hozzáadott cukorral és sóval, nem jár ugyanazon előnyökkel 2. Szívbetegség Rost- és egészséges zsírtartalmú étrend jótékony hatással van a szív egészségére 3. Ez valószínűleg annak köszönhető, hogy a vegetáriánus étrend gyakran gazdag rostban és antioxidánsokban, amelyek csökkenthetik a vérnyomást és növelik a jó koleszterinszintet.

Mivel ezek a tanulmányok szigorúan vegetáriánus étrendeket vizsgáltak, nehéz felbecsülni, hogy a flexibilis étrend ugyanolyan hatással lesz-e a vérnyomás és a szívbetegség kockázatára.

flexitarian diéta mintaétrend

A flexitariánus étkezésnek azonban elsősorban növényi alapúnak kell lennie, és valószínűleg a teljes vegetáriánus étrendhez hasonló előnyökkel jár. Fogyás A rugalmasságos étkezés szintén jót tesz a derékvonalának.

Everything you need to know about the flexitarian diet - Now to Love

Ennek részben az az oka, hogy a flexitaristák korlátozják a magas kalóriatartalmú, feldolgozott ételeket, és több növényi ételt fogyasztanak, amelyek természetesen alacsonyabb kalóriatartalmúak. Számos tanulmány kimutatta, hogy az emberek, akik növényi alapú étrendet követnek, több súlyt veszíthetnek, mint azok, akik nem6, 7.

Bodon Judit dietetikus Az utóbbi években előtérbe került a vegetáriánus és a vegán étrend, de mit tehetnek azok, akik nem szeretnének örökre lemondani a húsfogyasztásról?

A több mint embernél végzett tanulmányok áttekintése azt állapította meg, hogy azok, akik 18 hétig vegetáriánus étkezést fogyasztottak, 4,5 kiló 2 kg -nál többet veszítettek el, mint azok, akik nem 6. Ez és más tanulmányok azt is mutatják, hogy azok, akik vegán étrendet flexitarian diéta mintaétrend, egy jó fogyás tisztít lefogyni a legtöbb súlyt, mint a vegetáriánusok és mindenevők 6, 7. Mivel a flexibilis étrend közelebb áll a vegetáriánus étrendhez, mint a vegánhoz, segíthet a fogyásban, de valószínűleg nem annyira, mint egy vegán étrend.

Cukorbetegség A 2. Az egészséges táplálkozás, különösen a túlnyomórészt növényi alapú étkezés segíthet megelőzni és kezelni ezt a betegséget. Ez valószínűleg azért van, mert a növényi alapú flexitarian diéta mintaétrend elősegíti a fogyást, és számos olyan élelmiszert tartalmaz, amelyek magas rosttartalommal, alacsony egészségtelen zsírokkal és hozzáadott cukorral rendelkeznek 6, lefogy a nevetéstől. Egy több mint 60 résztvevővel végzett tanulmány szerint a 2.

További kutatások kimutatták, hogy a 2. Rák A gyümölcsök, zöldségek, diófélék, magvak, teljes kiőrlésű gabonafélék és hüvelyesek tápanyagokat és antioxidánsokat tartalmaznak, amelyek elősegítik a rák megelőzését. A kutatások azt sugallják, hogy a vegetáriánus étrend az összes rák, de különösen a vastagbélrák alacsonyabb általános előfordulási gyakoriságával jár 10, Ezért, ha több vegetáriánus ételt adnak hozzá a flexitariánus étkezéshez, csökkentheti a rák kockázatát.

A Flexitarian-diéta jó módszer hosszú távon a fogyáshoz - Blikk

A legtöbb kutatás azonban vegetáriánus és vegán étrendet elemez, megnehezítve annak felmérését, hogy a flexitáris étkezés hasonló előnyökkel jár-e. Jó lehet a környezet számára A flexibilis étrend hasznára válhat az egészségére és a környezet.

A húsfogyasztás csökkentése hozzájárulhat a természeti erőforrások megőrzéséhez az üvegházhatású gázok kibocsátásának, valamint a talaj és a víz felhasználásának csökkentésével.

A flexibilis étrend: Részletes kezdő útmutató Flexitarian diéta mintaétrend. Mi a flexibilis étrend?

Több növényi étel fogyasztása azt is növeli, hogy több földterületet fordítsanak az emberek számára gyümölcs- és zöldségtermesztésre az állatállomány takarmánya helyett. A növények termesztése sokkal kevesebb erőforrást igényel, mint az állatok tenyésztése.

Valójában a növényi fehérje termesztése tizenszer kevesebb energiát fogyaszt, mint az állati fehérje 13, A növényi alapú étrend kevesebb fosszilis üzemanyagot, talajt és vizet használ. Hátránya, hogy kevesebb húst és állati terméket eszik Ha a flexitariánus és más növényi étrend jól megtervezett, akkor egészséges lehet. Néhány embernek azonban veszélyben lehet a tápanyaghiány, ha húsra és más állati termékekre vágják, attól függően, hogy más élelmezési lehetőségeik flexitarian diéta mintaétrend.

A rugalmas táplálkozási étrend során tisztában lévő lehetséges tápanyaghiányok a következők 15 : Bvitamin.

Lehet, hogy érdekel