Hogy égessem a zsírt, Így égess zsírt! – Sportkontroll

Több zsírt ettem mit kellet volna ez baj? - Mit eszek, hogy zsírt égessek

Írta: Váczy Anikó A fogyás képlete nem más, minthogy kevesebb kalóriát kell bevinni a szervezetbe, mint amennyit felhasználsz.

Azonban, hiába minden igyekezet, még a legtutibbnak tűnő diéta is kudarcba fulladhat. Ennek pedig az a legfőbb oka, hogy nem mindegy zsírból vagy izomból mennek le a kilók.

Hogyan lehet lefogyni alacsonyabb hasi zsír. Hogyan lehet.

Az izom ugyanis több kalóriát éget, mint a zsír. Minél kevesebb izomtömeggel rendelkezel, annál inkább lelassul az anyagcsere, amelynek következtében a fogyás extra nehézzé válik. Felejtsd el az alábbi 6 szokást, hogy ezentúl ne izomból fogyj, és maximális fordulatszámon égesse a szervezeted a zsírt.

Túl kevés kalóriát viszel be a szervezetedbe Ha kevesebb kalóriát viszel be az alapanyagcserédnél ez az a minimális energia, amely az alapvető fizikai funkciók működéséhez szükséges, mint a légzés, a szívverés, az izzadás, a testhőmérséklet fenntartása stb.

Emiatt mind zsírt, mind izmot felhasznál ahhoz, hogy üzemanyaghoz jusson. A szervezeted kizárólag arra törekszik, hogy életben tartson téged, elegendő energiát nyerjen a létfunkciók további működéséhez. Tehát, ha nem viszel be ehhez elég kalóriát, a szervezet felhasználja az elraktározott szénhidrátokat glikogénta zsírokat és a fehérjét az izmokból. Az alapanyagcsere minden egyes szervezet számára egyéni, de általánosságban elmondható, hogy hogy égessem a zsírt alá nem szabad lemenni fogyókúra esetén sem.

WellnessCafé-tipp: ahhoz, hogy maximalizáld a zsírégetést és minimalizáld az izomveszteséget, számold ki hogy égessem a zsírt aktivitásodnak, életkorodnak és nemednek megfelelő napi kalóriamennyiséget, amely bevitele mellett fogyni fogsz. A deficitet a mostani és a célként kitűzött kalóriabevitel különbsége úgy érd el, hogy a felét ételeken spórold meg, a másik felét pedig edzéssel égesd el.

Hatékony és eredményes fogyás zsírból? [8 tipp] - Hasról fogyni tartósan

Így nem kell túl szigorú diétára fognod magad, és nem kezd el az éhezés miatt pánikolni, majd tartalékolni a szervezeted. Nem fogyasztasz elég fehérjét A jó fogyókúra nemcsak arról szól, hogy hány kalóriát viszel be egy nap folyamán, hanem arról is, hogy milyen minőségű ételek kerülnek a szádba.

Fogyassz olyan ételeket, amelyek mind a 9 nélkülözhetetlen aminosavat tartalmazzák, vagy legalábbis minél többet, mint a tojás, a szárnyasok és a tejtermékek. Ezek gondoskodnak az izom építéséről és megtartásáról is. Ha a szervezet nem jut elegendő top 5 módszer a combzsír elvesztésére, a szervezet nem képes hatékonyan izmot építeni. Ilyenkor hiába fogysz, még több izmot vesztesz.

WellnessCafé-tipp: a fogyáshoz testsúly-kilogrammonként 1,6 g fehérjét kell naponta fogyasztani. Tehát, ha 70 kg vagy, nagyjából g fehérjét érdemes bevinned a fogyókúra alatt.

Hogyan égessem el a felesleges zsírt?

Ugye, távolról sem eszel most meg ennyit? A fehérjebevitel könnyebb emelése céljából érdemes egy-egy magasabb fehérjetartalmú szeletet fajtától függően kb. Nem végzel erősítő edzéseket Hogy izmokat építs, kétségtelenül izommunkára van szükség.

fogyni az íróasztalnál ülve

Ne félj a súlyzós edzésektőlha nem zsírégető mátrix az izmaid, nem is fognak épülni. Ha nagyon alacsony kalóriabevitelt engedélyező fogyókúrát követsz és mellette kardió mozgást végzel csak, ne is csodálkozz, ha az izmok nem épülni, hanem leépülni fognak.

Kapcsolódó cikkek

Egy kutatás is alátámasztja ezt: az erősítő edzést végzők ugyanannyit fogytak, mint akik nem súlyzóztak, azonban csupán fele annyi izmot vesztettek, mint kardiózó társaik.

Egy másik kutatás során pedig azt találták, hogy a súllyal edzők kétszer annyi hasi zsírtól tudtak megszabadulni, mint a kardiózók. WellnessCafé-tipp: nem kell teljesen lemondanod a kardiórólde hetente súlyzós edzést mindenképp iktass be. Ha már úgy érzed, kevés a súly, nyugodtan emelj rajta, ettől nem leszel erős, csak formásan izmos.

A termodinamika fogyás 2 törvénye

Túl sokat kardiózol És hogy miért is nem ajánlatos a túl sok kardió edzés? A számláló alapján igenis remek kalóriaégető, ha egy órán át futsz és ellipszis trénerezel, azonban nem izmosít, sőt valójában az izomvesztést támogatja. Te is érezted már, hogy egyre kevésbé bírod a mérsékleten intenzív kardió edzéseket?

Ennek is az izmok leépülése az oka. WellnessCafé-tipp: térj át inkább az intervall edzésekre, amelyek során nemcsak a zsírok égnek, de a gyors összehúzódású izomrostok is munkára vannak fogva. Tehát úgy égethetsz sok kalóriát, hogy közben nem kell az izombontás veszélyétől tartanod. Nem eszel edzések után A másik hiba, amit az edzéssel kapcsolatban sokan elkövetnek, hogy nem táplálkoznak utána. Ilyenkor pedig az izmok nem épülnek, csak satnyulnak. Megértjük, hogy égessem a zsírt nem szeretnéd a többszörösét bevinni annak a kalóriának, mint amennyit kemény munkával elégettél, de minél tovább kitolod az evési időt, annál kevésbé lesz hatékony az edzés.

Ez különösen azoknál veszélyes, akik este edzenek, és kihagyják utána a vacsorát, így legközelebb csak reggel esznek.

a steak miatt lefogy

WellnessCafé-tipp: edzés után egy órán belül ne felejtsd el jó minőségű fehérjével és szénhidráttal ellátni a szervezeted. A fehérjeturmix, a zabpelyhes görög joghurt vagy a cottage cheese puffasztott rizzsel remek választás testmozgás utáni töltésre.

Napról hasi lefogyni

Nem alszol eleget Bármilyen meglepően hangzik, a fogyáshoz is szükség van pihenésre. Alváshiány esetén ugyanis a hormonok nem működnek megfelelően. Megemelkedik a kortizol szintje, növelve annak az esélyét, hogy a szénhidrátok zsírként raktározódjanak el.

Ráadásul a fáradtság miatt nehezen bírod majd az edzéseket, és kevésbé tudod kontrollálni az étkezéseket. WellnessCafé-tipp: megértjük, hogy a sok teendőd mellett még az edzésre is időt kell szakítanod, de a pihenésre sose sajnáld az a kakaó zsíréget. Figyelj rá, hogy naponta órát aludj. Fotó: RF.

Lehet, hogy érdekel