Nyers kesudió fogyás, Védd a szíved kesudióval | Well&fit

Kesu: nekünk csemegét, másnak rabszolgamunkát jelent

nyers kesudió fogyás

Rudolf Dániel A 3 leghíresebb szovjet szexbotrány Mogyoró, dió, mandula, pisztácia. Az ausztrál táplálkozási irányelvek szerint érdemes naponta 30 grammnyi olajos magot fogyasztanunk.

Kesudió - mag az alma végén Kesudió - mag az alma végén Cimkék: antioxidáns vegán olajos mag kesudió Csak az elmúlt évtizedekben vált itthon elérhető áruvá és az egyik legkedveltebb olajos maggá - a kesudió.

Sokakat azonban visszatart ettől a tudat, hogy a legtöbb mag bizony nem szenved hiányt zsírban és kalóriákban. Akkor most együk vagy ne együk?

A kesudió a kedvenc nassolni valók közé tartozik. Többek között azért, mert a kalória sem túl magas benne, koleszterinmentes, antioxidánsokkal van tele, és olajsava nagyon egészséges a szívre nézve, segít megelőzni a szívproblémák kialakulását.

Röviden: igen, fogyasszunk magvakat, és nem, nem ettől leszünk túlsúlyosak, ebben az esetben is fontos azonban mértéket tartani, annak ellenére is, hogy a diófélék és olajos magvak többnyire az úgynevezett jó zsírokban bővelkednek.

Szervezetünk, bár nem hasznosítja a magvakban található összes zsírt, a nélkülözhetetlen tápanyagok azért felszívódnak belőlük. A Science Alert segít, hogy megtaláljuk a magfogyasztás arany középútját.

A zsír: barát vagy ellenség? Az olajos magvak jelentős mennyiségű zsírt tartalmaznak, ennek mennyisége azonban fajtánként változik.

Kesu: nekünk csemegét, másnak rabszolgamunkát jelent

Például 30 gramm nyers kesudió vagy pisztácia nagyjából 15 gramm zsírt tartalmaz, amíg ugyanennyi makadámdióban 22 gramm zsír található. Táplálkozásunk során különböző típusú zsírokkal találkozunk, és az egészségünk szempontjából sem mindegy, melyikből mennyit fogyasztunk.

Az olajos magvak főként telítetlen zsírsavat tartalmaznak, amely hozzájárul például a magas koleszterinszint csökkentéséheza különböző fajták azonban különböző típusú zsírokban gazdagok: a dió többszörösen telítetlen, míg más típusú magvak, például a mogyoró és a makadámdió egyszeresen telítetlen zsírsavakat tartalmaznak.

nyers kesudió fogyás

Bátran fogyassz magvakat! Shutterstock Hol az igazság?

A kesudió 15 kedvező hatása

Mindezek ellenére a különböző magok továbbra sem csak az úgynevezett jó zsírokban gazdagok, ezenkívül elég sok kalóriát is tartalmaznak, ami persze nem azt jelenti, hogy ki kell zárni őket az étrendünkből, hogy elkerüljük a túlsúlyt. Azok a kutatások például, amelyek hosszú időn keresztül vizsgálták az emberek étkezési szokásait és az ezzel összefüggő súlygyarapodást, bebizonyították, hogy azok, akik rendszeresen fogyasztanak olajos magvakat, kevesebb plusz súlyt szedtek magukra, mint azok, akik egyáltalán nem ettek magokat.

  • T3 zsírvesztési adag
  • Jade richards fogyás
  • Megfékezni a fogyást
  • Kesu: nekünk csemegét, másnak rabszolgamunkát jelent Nagy Zsófia

Ugyancsak hasonló eredményeket hoztak azok a klinikai vizsgálatok is, melyek azt vizsgálták, hogy milyen hatással van az emberek testsúlyára, ha mindennapos étrendjükbe illesztik a magvakat. Több nyers kesudió fogyás 30 hasonló vizsgálat eredményeit összehasonlítva sem találtak azonban a kutatók példát nyers kesudió fogyás, hogy az olajos magvak rendszeres fogyasztása megnövelné a testtömeget, a testtömegindexet vagy a derék kerületét.

nyers kesudió fogyás

Sőt, azok közül, akik a fogyás érdekében valamilyen diétához tartották magukat, emellett pedig rendszeresen fogyasztottak különböző magvakat, hatékonyabban szabadultak meg a súlyfeleslegtől, mint azok, akik nem ettek ilyesmit.

De miért nem hizlal a sok zsír? Számos lehetséges magyarázat létezik arra, hogy miért nem vezet súlygyarapodáshoz a magvak fogyasztása.

Keress receptre vagy hozzávalóra

Az egyik legkézenfekvőbb, hogy a szervezetünk nem szívja fel az összes bevitt zsírt. A legtöbb mag a zsírjai nagy részét a sejtfalakban tárolja, emésztéskor pedig nem mindig bomlanak le annyira, hogy ez hozzáférhetővé váljon, így a zsír egy bizonyos mennyisége egyszerűen csak emésztés nélkül távozik a szervezetünkből. Emiatt a felszívódó zsír nagyjából százalékkal lehet kevesebb, mint amennyit korábban gondoltunk. Az olajos magvak fogyasztása növeli viszont az elégetett kalóriák mennyiségét, azt azonban, hogy ennek pontosan mi áll a hátterében, még vizsgálják a kutatók.

A dió az egyik legegészségesebb alternatíva Shutterstock A zsírok mellett a magvak fehérjében és rostokban is gazdagok, ezért fogyasztásuk után hosszabb ideig teltségérzetet keltenek, ami miatt valószínűleg kevesebbet is fogunk enni, miután elfogyasztottuk a napi magadagunkat.

Az alacsony kalóriatartalmú nyersétel-diéta a US News Health magazin szerint az egyik legkedveltebb és legjobb súlycsökkentő étrend.

Nemrég végzett kutatások eredményei szerint érdemes a fagyasztott élelmiszereket is olajos magvakkal felturbózni, hiszen ezek hozzájárulnak ahhoz, hogy jobb minőségű étel kerüljön az asztalra. Azok az emberek tehát, akik rendszeresen fogyasztanak olajos magvakat, összességében egészségesebb életmódot folytatnak, miközben a kutatások továbbra sem találtak bizonyítékot arra vonatkozóan, hogy a magok fogyasztása valaha is elhízáshoz vezetett volna.

Kesudió - mag az alma végén

Összességében így minden bizonyíték arra utal, hogy az olajos magvak és diófélék nagyon is egészséges snackekmelyek több fontos tápanyagot is tartalmaznak. A legjobb hír pedig, hogy a napi ajánlott 30 grammot simán bevihetjük a szervezetünkbe anélkül, hogy a súlyunk miatt aggódnánk.

Oszd meg másokkal is!

Lehet, hogy érdekel