Oldható rost a fogyáshoz

oldható rost a fogyáshoz

Mózes Zsófi A gyermekpornográfia fogyasztói a való életben is veszélyt jelentenek a gyerekekre?

Így fogyj rostokkal!

Manapság oldható rost a fogyáshoz szinte mindenki hallott arról, hogy a rostok mennyire fontosak, sőt nélkülözhetetlenek az egészséges táplálkozásban. Azt is tudjuk, hogy a megfelelően működő emésztőrendszer építőkövei, fogyókúrák alapjai.

De tulajdonképpen mik is azok a rostok? Rostoknak vagy élelmi rostoknak nevezzük azokat a növényi sejtalkotó részeket, amelyeket a testünkben lévő emésztőenzimek nem képesek felszívódásra alkalmas kisebb egységekre bontani, azaz nem tudjuk megemészteni.

A táplálékokban kétféle rostanyag fordul elő: vannak vízben oldódó rostok és vannak vízben oldhatatlanok.

Tisztítsd meg a bélrendszered ezzel a recepttel!

Ezek — eltérő tulajdonságaik miatt — eltérően viselkednek a testünkben. A vízoldékony rostok, mialatt átjutnak a tápcsatornán, feloldódnak, zselészerűvé, gélszerűvé válnak. Ez a gél az, ami jótékonyan befolyásolja testünk működését: Védőbevonatot képez a tápcsatorna teljes felületén, így segíti az egészséges állapot fenntartását, emésztőrendszeri gyulladások megszüntetését, a megfelelő gyomor-bélrendszeri működést.

oldható rost a fogyáshoz súlycsökkentő óriásplakát

Fertőzések, hasmenés esetén megköti az ártó baktériumok által termelt méreganyagokat, ezáltal elősegítve a gyorsabb gyógyulást, regenerálódást. Lerövidíti a béltartalom áthaladását a bélcsatornában, azaz csökkenti a tranzitidőt, ezzel megakadályozza a székrekedés kialakulását. Megköti az epesavakat, a koleszterint, emellett a vékonybélben akadályozza az epesavak visszaszívódását, ezáltal csökkenti a koleszterinszintet. Prebiotikus hatású, vagyis táplálja a bélrendszerben élő oldható rost a fogyáshoz.

A vízoldékony rostok közé tartozik — többek között — a pektin, az inulin, a béta-glükán, a guargumi, az agaragar, az oligofruktóz.

Oldható vagy oldhatatlan rost: melyik a jobb a fogyáshoz?

Mik tartalmaznak vízoldékony rostokat? Magas pektintartalmú nyersanyagok a gyümölcsök birsalma, alma, ribizli, málna, cseresznye, szőlőa sárgarépa, a burgonya. A csicsóka inulinban gazdag, a béta-glükán természetes forrásai a zab, a gabonafélék, gabonakorpák.

oldható rost a fogyáshoz élő szép fogyás trinidad

Ez a duzzadt-vizes anyag az, ami a szervezetünk számára hasznos: Elősegíti a jóllakottság érzését, lassítja a gyomorürülést, csökkenti az éhségérzetet. Jelentősen megnöveli a béltartalom térfogatát és mennyiségét, ezzel csökkenti az ételek áthaladási idejét, minek eredményeként a káros anyagok gyorsabban ürülnek ki az emésztőrendszerből.

Gátolja a székrekedés kialakulását.

oldható rost a fogyáshoz cell tech zsír veszteség

Az oldhatatlan rostok közé soroljuk a cellulózt, a hemicellulózt és a lignint. Melyek a legfontosabb, vízben nem oldódó rostforrásaink?

oldható rost a fogyáshoz testfájdalom a fogyás miatt

A természetben az oldhatatlan rostforrások a növények fizikai építőelemei. A cellulóz és a hemicellulóz a növények vázanyaga, megtalálható a hüvelyesekben, zöldségfélékben káposztafélék, zöldborsó, kukoricaa gabonafélék külső héjában; a lignin a növények fás szöveteinek alkotóeleme.

Ez kedvező például inzulinrezisztencia vagy cukorbetegség esetén, mert a szénhidrát-felszívódás lassításával csökkentik az ún.

oldható rost a fogyáshoz 10 kg súlycsökkenés 12 hét alatt

Glikémiás index Az az érték, amely megmutatja, hogy az egyes szénhidráttartalmú élelmiszerek, ételek és nyersanyagok milyen mértékben emelik a vércukorszintet a szőlőcukorhoz glükóz viszonyítva. Ez kb. Miért olyan fontos a rostfogyasztás? Elegendő folyadék fogyasztása nélkül puffadás, kellemetlen teltségérzet, székrekedés is kialakulhat, ezzel pont az ellenkezőjét érhetjük el annak, ami a célunk volt.

A rostoknak fontos szerep jut az egészséges táplálkozás mellett az inzulinrezisztenseknek és 14 nap alatt a legtöbb fogyás cukorbetegeknek összeállított, a kardioprotektíva koleszterincsökkentő, az energiaszegény étrendben és számtalan testsúlycsökkentő diétában is.

Szuperrostok

Ha eddig rostszegényebb táplálkozást folytattál, mindenképpen érdemes apránként és fokozatosan beiktatnod az étrendedbe az új alapanyagokat és szokásokat, nehogy a hirtelen megnövekedett rosttartalom emésztési kellemetlenségeket, problémákat okozzon.

Mint ahogy mindenhez, ehhez is hozzá kell szoknia a szervezetnek.

  • Írta: Váczy Anikó A legtöbben biztosan azt fogadtuk meg ra, hogy lefogyunk és egészségesebben étkezünk.
  • Égesse meg az utolsó hasi zsírt

Oszd meg másokkal is!

Lehet, hogy érdekel