Testsúlycsökkentő étrend. Mintaétrend: 1400 kcal/160 g szénhidrát

Sikeres, egészséges, tartós testsúlycsökkentő étrend vs. időszakos diéták és fogyókúrák

Sajtómegjelenések — szeptember Testsúlycsökkentő program az egészséges táplálkozás tükrében Számtalan ember teszi fel a kérdést: mit tegyünk azért, hogy lefogyjunk? Ennünk kell, de nem mindegy, hogy mit, mennyit, mikor és hogyan! Ezen kívül nem szabad megfeledkeznünk a testmozgásról sem. A testsúlykarbantartó programunknál sose válasszunk radikális módszert: sördiéta, tejkúra, káposztadiéta hisz a helytelenül végzett diéta egészségkárosító hatása legalább olyan mértékű lehet, mint magáé az elhízásé.

A testsúlycsökkentő programhoz kérjük ki szakemberek segítségét dietetikus, gyógytornász, személyi edző, orvos, pszichiáter. Valójában nem kúráról, hanem életmód-változtatásról kell beszélnünk, ami egy életen át kísér bennünket. Az energiatartalom mellett a zsírbevitelt kell elsősorban korlátozni.

MIT ESZEM EGY NAP?! (Gyors, Olcsó, Rugalmas ÉTREND)

Ha testsúlycsökkentő étrend mérsékelt energiaszegénység nem vezet kellő eredményre, ne az étrendjét szűkítse tovább, hanem kellő testmozgással egészítse testsúlycsökkentő étrend. A program akkor lesz a legeredményesebb, ha pár hónap alatt megtanulja az étrendjét energia-és zsírtartalma szempontjából értékelni, hosszú távon a megfelelő bevitelre beállítani.

Az energiaszegény étrend alapelvei: 1. Az energiatartalom csökkentése mellett a zsírbevitelt is korlátozni kell. Az élelmiszereket gondosan válogassuk meg.

A zsírban gazdag élelmiszerek szalonna, tepertő, világrekordok fogyás, zsíros húsok, nem előnyösek a programban.

testsúlycsökkentő étrend

Használjunk csökkentett zsírtartalmú tejet, krémfölt, tejfölt, vajkrémet a mennyiség figyelembe vételével.

Ételkészítésnél elsősorban olajat használjunk, rántás helyett habarást alkalmazzunk. A főzelékfélék habarás és rántás nélkül, mint párolt zöldségek szerepelhetnek étrendünkben.

testsúlycsökkentő étrend

A húsokat főzve, párolva, grillezve, cserépedényben, teflonban készíthetjük el. A fehérjebevitel növelése nem szükséges a megfelelő szükségleteken kívül. Az étrend energiaszegénységét a szénhidrátbevitel csökkentésével érhetjük még el. Az étrend alapját a zöldségek, főzeléknövények, gyümölcsök adják, melyeknek bár jelentős a szénhidráttartalma, de nem feledkezhetünk meg a rostanyag tartalmukról.

Mintaétrend: 1400 kcal/160 g szénhidrát

Célszerű azonban kerülni a cukor, méz jelentős mennyiségű használatát, a cukrozott élelmiszerek befőtt, lekvár, cukorka, sütemény, csokoládé, torta korlátlan fogyasztását. Az egyes light és diabetikus termékek zsír-és energiatartalma igen jelentős! Ma már elavult nézet, hogy a programot betartó egyén ne egyen tésztát, kenyeret, arra azonban ügyeljünk, hogy a mennyiséget és a mértékletességet mindig tartsuk szem előtt.

Kenyereknél a magasabb rosttartalmú kenyereket helyezzük elitérbe: rozsos- barna- félbarna- magvas kenyerek. A só bevitel korlátozása fontos szempont, mert a túlsózott ételeknél növekszik a folyadék testsúlycsökkentő étrend, fokozódik a szövetekben a folyadék-visszatartás.

Étrendünk nem szabad, hogy íztelen, egyhangú legyen. Ízesítésre, fűszerezésre használhatunk zöldfűszereket, friss, nyers ízesítőanyagokat: zeller, kapor, petrezselyemzöld, etélőhagyma, gomba, paradicsom, sárgarépa, zöldpaprika, ánizs, bazsalikom, borsikafű, kakukkfű, édeskömény, tárkony, fokhagyma, kömény, lestyán, babérlevél, majoránna, szerecsendió, szegfűszeg, rozmaring, a fogyás a zsírégetést jelenti. A nyers zöldségeknek jó folyadékürítő hatásuk van.

A napi folyadékszükséglet ,5 liter. Legjobb szomjoltó a víz.

testsúlycsökkentő étrend

Rosttartalom szempontjából a nyersen, héjasan napi alkalommal fogyasztott gyümölcs-és zöldségféle jó hatású.

A hozzáadott rost alkalmazása esetén a kellő folyadékbevitelt mindig szem előtt kell tartani.

  • A feleségem azt akarja hogy fogyjak
  • Legjobb tippek a gyors zsírvesztéshez

Fontos a rendszeres napi ötszöri étkezés, lehetőleg azonos időpontban. Este hat után már ne együnk és az étkezések közötti nassolás sem szerencsés! Étrendünket kellő testmozgással egészítsük ki! Legyenek vezérelveink, mint pl. Ésszerűen, kiegyensúlyozottan étkezz! Találd meg a mozgás legjobb formáját! Sose koplalj drasztikusan! Magad dönts, ne akard, hogy mások döntsenek testsúlycsökkentő étrend Lirinczné Losoncz Timea — dietetikus Fogyókúrázók étrendje www. A nagyobb zsírtömeg viszont további anyagcsere és más egyéb betegségek kialakulásához vezet.

Tehát, több energiát fogyasztunk, mint amennyire a szervezetünknek szüksége van, bôségesen táplálkozunk, és keveset mozgunk. Az elhízás azonban nemcsak kozmetikai kérdés, hanem nagyon sok betegséget hordoz következményként.

Testsúlycsökkentés - Orvosilag megalapozatlan diéták

Szív- és érrendszeri megbetegedések érelmeszesedés, magas vérnyomás, keringési elégtelenség gyakoriságát fokozza, különbözô anyagcsere-betegségekre hajlamosít II.

Az egészséges táplálkozás kialakítását nem lehet elég korán elkezdeni. Fontos, hogy a elválasztás során sokféle étellel és ételkészítési technológiával ismertessük meg a csecsemôt. Ízlésvilága ekkor alakul, mely elkíséri majd egész életén keresztül.

A fogyókúra a zsírszövet mennyiségének csökkentését jelenti. Alapja az egyén elhatározása, döntése. Fontos, hogy pontos ismeretei legyenek a fogyókúra módszerérôl, idejérôl, a hozzá kapcsolódó ismeretekrôl. Az akarata és az ismeretei alapján hozza meg a testsúlycsökkentő étrend, melyek nem működnek egymás nélkül.

A sikeres fogyókúra team-munka eredménye.

Testsúlycsökkentő étrend

Együttműködik a hozzátartozó, a dietetikus, a pszichológus és a gyógytornász. A fogyókúra fontos segítôje a rendszeres testmozgás.

Hetente legalább háromszor sétáljon vagy ússzon. Ha a táplálékkal elfogyasztott energiamennyiség kevesebb, mint a napi elfoglaltsággal járó energialeadás, a szervezet a raktározott energiát használja fel a nagyobb szükséglet fedezésére. Ha tehát naponta kcal-val kevesebbet eszik, akkor egy hét alatt 1 kg-ot fogyhat le. Fogyókúra esetében az elhízás mértékétôl függôen kb.

Ideális testsúly. Olvassuk az élelmiszerek cimkeszövegét. Válasszunk testreszabott mozgásformát.

Lehet, hogy érdekel